Stránky

pátek 27. listopadu 2015

Doporučená strava při padání vlasů pro vegany




Z pohledu čínské medicíny je velmi důležité, aby ve veganské stravě byla zajištěna kvalitní náhrada chybějících živočišných produktů. Zajistit takovou plnohodnotnou stravu, odpovídající konstituci je náročné jak časově tak na přípravu. Bohužel i přes pečlivou snahu není možné tento typ stravy doporučit všem. Lidé se slabou konstitucí, kteří jsou v nedostatku by se měli veganské stravě vyhnout. Naopak vhodná je pro jedince se silnou a  robustní konstitucí.


Padání vlasů může být jedním z příznaků, že tato strava není pro daného jedince vhodná. Svědčí o nedostatečnosti krve, která se dále projevuje příznaky jako jsou bledost, suché vlasy a kůže, nespavost, menstruační problémy atd. Nadměrná konzumace mrkve může také vést k oslabení ledvin a potažmo padání vlasů (více než 4 hrnky denně).

Pro zlepšení problému s padáním vlasů doporučuji do stravy zařadit tyto potraviny:

Obilí: oves, amarant, (lepkavá) rýže, rýže
Zelenina: všechny tepelně neutrální a osvěžující zeleniny, jako je červená řepa, červené zelí, mrkev, špenát, fenykl
Ovoce: červené hrozny, třešně, longan (druh liči), švestky, meruňky
Ořechy a semínka: sezamová, slunečnicová semínka
Nápoje: šťáva z červené řepy, třešňová šťáva, švestkový džus, červený čaj (např. šípkový čaj, ibišek), šťáva z červených hroznů, červené víno umírněně